Madurai praktycznie

Mała świątynia, schowana między sklepami i budynkami mieszkalnymi.
Wracam dziś jeszcze raz do tematu pobytu w Madurai, tym razem skupiając się na sprawach praktycznych.
Za nocleg zapłacisz od 400 Rs za pokój dwuosobowy bez AC (nie polecam, zwłaszcza w lecie). Za pokój z klimatyzacją pobierane są opłaty w wysokości od 600 Rs wzwyż. Inna sprawa, że przynajmniej podczas mojego pobytu w Madurai, w pierwszej połowie kwietnia, co godzinę dochodziło do przerwy w dostawie prądu. Wtedy wiadomo, nic nie działa, a upał i brak jakiegokolwiek przeciągu spowodują, że szybko poczujesz się jak w saunie. Na szczęście dobre (droższe) hotele mają własne agregaty prądotwórcze.

 
Coconut wallah sprzedający wodę kokosową z młodych kokosów.
Na ulicy w Madurai.
Przejazd autorikszą z głównego dworca autobusowego obsługującego linie dalekobieżne, do Starego Miasta Madurai, czyli okolic Świątyni Minakszi (około 6 km) – trudno powiedzieć jakie stawki są zwykle pobierane od miejscowej ludności. Sam wytargowałem cenę 120 Rs (z początkowych 200 Rs), choć jestem przekonany, że i tak przepłaciłem.
Przejazd autobusem miejskim, na tej samej trasie (no może nie sprzed drzwi hotelu, lecz z przystanku położonego przed samym dworcem kolejowym, znajdującym się na obrzeżach Starego Madurai) kosztuje ... 6 Rs.

Kilka przecznic od Świątyni Minakszi praca wre...
Wejście do Muzeum Gandhiego – nic nie kosztuje. Podający się za „inspektora muzeum” oszust chciał ode mnie wyciągnąć 1000 Rs (tysiąc rupii!!!) za robienie w środku zdjęć (wystawa jest bardzo ciekawa, ale bez przesady). Chyba myślał, że dopiero co przyleciałem z Europy...
25 Rs zapłacisz przed świątynią za zakup orzeźwiającej wody kokosowej z młodych kokosów. Bardzo polecam, po wypiciu napoju nabierzesz sił na dalsze zwiedzanie.
O ile się nie mylę za wejście do Świątyni Minakszi pobiera się 50 Rs od cudzoziemców. Opłata za robienie zdjęć to 50 Rs. Świątynia otwarta jest dla zwiedzających w godzinach 5:00 – 12:30 /16:00 – 21:30.
Około 1,5 km od Świątyni Minakszi znajduje się ciekawy Pałac Najaka Thirumalai, który zasłynął jako władca-fundator wielu znaczących budowli w Madurai: poza pałacem zbudował jedną gopuram oraz jeden hol w Świątyni Minakszi. Pałac jest otwarty w godzinach 9:00 – 13:00 / 14:00 – 17:00. Za wejściówkę zapłacisz 50 Rs, a 30 Rs za robienie zdjęć.

Wejście do jednej z niezliczonych świątyń w Starym Madurai, wprost z ulicy.
Kiedy tylko pojawiłem się w Pałacu Najaka Thirumalai otoczyli mnie chłopcy i dziewczynki z wycieczki szkolnej, zasypując prośbami o zrobienie zdjęcia.


Related Posts

świątynia 7748936525580521221

Prześlij komentarz

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *