Już w podróży


Piszę te słowa już z lotniska w Helsinkach. Przybywając tutaj nie spodziewałem się, że na lotnisku będę mógł skorzystać z ogólnodostępnego, darmowego internetu bezprzewodowego, działającego bez zarzutu, dużo lepiej od tego w płatnym wydaniu oferowanego przez polskich dostawców tychże usług (po dwóch godzinach od dokonania tego wpisu uznałem, że muszę dodać: określenie "działającego bez zarzutu" nie oddaje w pełni moich wrażeń: z tak dobrze funkcjonującego bezprzewodowego połączenia internetowego jeszcze nigdy nie korzystałem!).
Lot embraerem 190 minął bardzo przyjemnie, pomijając fakt, że nic nie zjadłem: nie wiedziałem, że w cenę biletu wliczone zostały tylko napoje, a płatna oferta obiadowa ograniczona była do ledwie małych kanapek za 6 euro. Poza tym mieliśmy ponad pół godziny opóźnienia wynikającego ze złych warunków atmosferycznych na lotnisku docelowym (silny wiatr). Krążyliśmy zatem nad Helsinkami, dzięki czemu mogłem dowoli napatrzyć się piękną okolicę tego miasta.

Za oknem jeszcze prawdziwa zima: lód nadal skuwa zatoczki i jeziora, na polach leży dużo śniegu, ale temperatura jest dodatnia. Po płycie lotniska krążą ciągle pojazdy, prawdopodobnie rozsypujące sól lub inny środek przeciwdziałający powstawaniu lodu.
Przybywając tutaj zrozumiałem, że rzeczywiście helsińskie lotnisko stało się ważnym centrum przesiadkowym dla lotów do Azji. Finair zbiera pasażerów z całej Europy do swojego lotniska macierzystego, a następnie rozwozi między innymi do Chin, Hongkongu, Japonii, Korei, Tajlandii, Singapuru i Indii. Myślę, że nie przesadzę pisząc, że blisko połowa mijanych przeze mnie tutaj pasażerów to turyści z Dalekiego Wschodu.
Pójdę się rozejrzeć. Do odlotu mojego samolotu do Delhi mam jeszcze dwie i pół godziny czasu.
.....
Już się rozejrzałem. Co zwróciło moją uwagę to... ubikacje!
W toaletach lotniska w Helsinkach słychać śpiew ptaków. W kabinie, poza znanym nam powszechnie wyposażeniem, znajduje się także mała umywalka oraz gumowy wąż zakończony małą słuchawką, wychodzący zapewne na przeciw oczekiwaniom pasażerów z wielu krajów azjatyckich i nie tylko.

Indie Północne mapa 1:1 500 000 Nelles
Indie Południowe mapa 1:1 500 000 Nelles 
Przewodnik po Indiach - jaki wybrać? - część 1
Klimat, pory roku i ... lato

Related Posts

zima 4391871965037595441

Prześlij komentarz

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *